V250

Voor de treindienst op de Hogesnelheidslijn-Zuid bestellen NS Hispeed en de NMBS in 2005 respectievelijk zestien en drie treinstellen van een geheel nieuw ontwerp. In 2008 is het eerste treinstel gereed. Het duurt echter nog tot april 2009 voordat het eerste treinstel voor testritten in Nederland arriveert. Door diverse problemen duurt het vervolgens drie jaar voordat NS Hispeed de eerste opleidingsritten kan rijden. De eerste treinstellen verschijnen vanaf juli 2012 sporadisch in de reizigersdienst over de HSL. Vanaf december 2012 gaat het materieel de Fyra-dienst Amsterdam - Brussel Zuid rijden. 

Van 9 december 2012 tot 17 januari 2013 rijden de V250 de nieuwe Fyra-dienst tussen Amsterdam en Brussel Zuid. Door diverse problemen haalt NS Hispeed de complete serie hierna voor langere tijd uit dienst. Op 12 januari 2013 rijdt het materieel nog en rijdt treinstel 4805 vanuit Brussel Zuid Amsterdam Centraal binnen.Na diverse problemen besluit NS Hispeed de complete serie treinstellen vanaf 17 januari 2013 tot nader order niet in te zetten. Op 31 mei 2013 maakt de NMBS bekend niet langer met de Fyra-treinstellen door te willen. Drie dagen later geeft ook NS aan het project te staken. Nog diezelfde week besluit ook het kabinet te stoppen met de treinstellen. NS is dan al eigenaar van negen treinstellen. De NMBS heeft geen enkel treinstel afgenomen. In september 2014 keren de treinstellen terug naar de Italiaanse fabrikant. In de tussentijd staan ze op de Amsterdamse opstelterreinen Watergraafsmeer en Dijksgracht.