In 1863 laten de Staatsspoorwegen aan Staatslijn D in Lochem, Goor en Delden standaard waterstaatsstations van het type vierde klasse bouwen. Het hoge rechthoekige gebouw kent een enigszins verhoogd middendeel met puntgevel aan zowel straat- als perronzijde. Aan de perronzijde van het gebouw komt een luifel. De drie stations zijn in november 1865, gelijktijdig met het baanvak Zutphen – Hengelo, in gebruik genomen en blijven uiteindelijk alle drie bewaard.

Het stationsgebouw van Goor is in 1904 aan de rechterzijde van een lange lage zijvleugel voorzien. Voor het middendeel is een lage uitbouw neergezet. Zes jaar later krijgt Goor aan de nieuwe spoorlijn tussen Neede en Hellendoorn een tweede station. Het station aan de Staatslijn naar Enschede heet vanaf 1920 tot de sluiting van de lijn naar Hellendoorn in 1935 Goor Zuid.

In 2021 is het gemeentelijk monument gerestaureerd en in de oorspronkelijke kleuren teruggebracht. Nadat NS in november 1986 afscheid neemt van de klassieke beveiliging, blijven de onder andere het bloktoestel, windwerk en het handeltoestel op het perron bewaard.

Station Goor Go
Opening: 1 november 1865
Spoorlijn(en): Zutphen – Enschede – Gronau km 30,1
Links: Sporenplan
NS Stationsinfo

Op de foto boven dit artikel het stationsgebouw van Goor op 10 februari 2024.