Driehuis

 Entree van station Driehuis op 7 april 2018.

In september 1957 neemt NS tegelijkertijd met het nieuwe tracé Santpoort Noord - Beverwijk via de Velsertunnel het station Driehuis Zuid in gebruik. Het eilandperron is via een eenvoudig tunneltje vanaf beide zijden van het spoor bereikbaar. Tussen de trapopgang en de rest van het perron komt een laag rechthoekig stationsgebouw met de gebruikelijke stationsvoorzieningen. Terwijl de loketten en de dienstruimtes aan de noordzijde van het gebouw komen en het gebouw aan deze zijde een vrijwel gesloten wand heeft, komt aan de zuidzijde een gang met een glazen wand. Als herkenningspunt heeft het gebouw een opvallend hoge slanke klokkentoren. Het station staat vanaf 1968 als Driehuis in Het Spoorboekje.

De plek van het voormalige stationsgebouw en de toegang tot de tunnel onder de sporen. Driehuis, 4 april 2018.In de jaren '80 komt het gebouw leeg te staan en wordt het veelvuldig slachtoffer van vandalisme. Het duurt nog tot 1997 tot het gebouw gesloopt wordt. In 2006 zijn de toegangen tot de tunnel zowel aan beide straatzijdes als op het perron vernieuwd. Tegelijkertijd verdwijnt de klokkentoren die na de sloop van het stationsgebouw is blijven staan.