In 1884 neemt de NRS aan de Rhijnspoorweg station Bunnik in gebruik. In 1901 is het station voorzien van een klein stationsgebouw. Naast een loket met kantoortje krijgt het asymmetrische gebouwtje twee wachtkamers. In 1938 wordt de halte gesloten. Het stationsgebouwtje is pas na het beëindigen van het goederenvervoer twintig jaar later gesloopt.

In 1972 neemt NS 800 meter ten westen van het vorige station het nieuwe station van Bunnik in gebruik. Als enige voorziening komt op één van de zijperrons een glazen wachtruimte. In 1987 is er een barak voor de kaartverkoop bijgezet. Na het sluiten van het loket in 2004 is deze weer verwijderd. In 2016 wordt een tunnel voor fietsers en voetgangers onder het station in gebruik genomen. Voor de toegang naar de perrons komen er twee liften.

Op de foto boven dit artikel de nieuwe tunnel en toegang tot de perrons in Bunnik op 14 april 2018.

Station Bunnik Bnk
Opening: 28 mei 1972
Spoorlijn(en): Amsterdam – Elten km 42,0
Links: Sporenplan
NS Stationsinfo