In mei 1907 neemt de ZHESM aan het traject Den Haag HS – Scheveningen Kurhaus de nieuwe voorstadshalte Laan van Nieuw Oost-Indië in gebruik. Het eenvoudige lage haltegebouw aan de voet van de spoordijk geeft toegang tot de tunnel naar de perrons. Boven de overdekte ingang van het gebouwtje komt een puntgevel. Op de perrons komen eenvoudige houten gebouwen. In 1931 krijgt de halte ook perrons aan de naastgelegen Oude Lijn.
Halverwege de jaren ’70 is het sporenplan in en om Den Haag met de komst van de Schiphollijn, de Zoetermeerse Stadslijn en het nieuwe Centraal Station flink gewijzigd. Bovendien vraagt de komst van enkele grote kantoren om een uitbreiding van de voorstadshalte. In 1978 is het kleine ingangsgebouwtje gesloopt en neemt NS het nieuwe ruime stationsgebouw in gebruik. Het gebouw bestaat uit twee verdiepingen en het trappenhuis naar het eerste perron. Op de benedenverdieping zijn de loketten en de entree tot de perrontunnel. De bovenverdieping wordt gevormd door de wachtruimte van het eerste perron. Het aantal perronsporen is tegelijkertijd uitgebreid naar zes. De halte staat voortaan als Den Haag Laan van NOI in het Spoorboekje.
In 2000 is het station zodanig verbouwd dat alle perrons met liften te bereiken zijn. Enkele jaren later zijn de perrons aan de zijde van het stationsgebouw aangepast aan de metro- en sneltramstellen de RandstadRail.
Op de foto boven dit artikel entree van station Den Haag Laan van NOI met op de voorgrond de tramrails op 23 februari 2014.