In 1882 wordt aan de spoorlijn Apeldoorn – Zutphen station Klarenbeek in gebruik genomen. De stationsvoorzieningen worden voornamelijk in de houten aanbouw van een verbouwde dienstwoning ondergebracht. Om de treindienst te versnellen, sluit NS het station in 1938. Van juni 1940 tot januari 1941 is Klarenbeek weer tijdelijk in de dienstregeling opgenomen. In november 1942 keert het station definitief terug in het Spoorboekje.

In 1959 neemt NS tegenover het oude stationsgebouw een nieuw haltegebouw van het zogenaamde type Velsen Zeeweg in gebruik. Het is de kleinste variant van een standaard haltegebouw dat NS die periode in verschillende plaatsten neerzet. Het eenvoudige gebouwtje heeft houten puien en een lessenaarsdak dat enigzins boven het perron uitsteekt. Datzelfde jaar is het oude stationsgebouw gesloopt.

In 1996 is ook het tweede stationsgebouw van Klarenbeek gesloopt en blijft de standaard abri uit 1976 de enige voorziening op het station. In oktober 2018 is op de plek van het tweede stationsgebouw een standaard toiletgebouwtje neergezet.

Op de foto boven dit artikel het toiletgebouwtje op de plek van het voormalige stationsgebouw in Klarenbeek op 22 juli 2021.

Station Klarenbeek Kbk
Opening: 1 juni 1882
Sluiting: 15 mei 1938
Heropening: 1 juni 1940
Sluiting: 5 januari 1941
Heropening: 12 november 1942
Spoorlijn(en): Amsterdam – Zutphen km 96,8
Links: Sporenplan
NS Stationsinfo